Thursday 1 January 2015

"Sampai Jumpa Di Tahun Hadapan"

Assalamualaikum dan selamat sejahtera pembaca.



Hari ini hari pertama tahun 2015. Tentang semalam? Ya, tentang malam tadi. Saya tidur awal setelah mata terlalu kelat untuk menghabiskan filem The Dark Knight Rise yang tertayang di siaran RCTI.

Setelah berwuduk dan berbaring, zikir dialun perlahan (bukan zikir Ya Hanana), membaca tiga Qul dan melunakkan kepala di bantal, saya lantas memandang angka waktu di telefon bimbit. Angka tertera: 11. 32 malam.

Bisik saya pada diri sendiri, "Sampai jumpa di tahun hadapan, wahai diriku."
Dan benar, saya terjaga jam 6.00 pagi tadi pada tahun baru. Alhamdulillah.

Doakan saya terus istiqamah!
Terima kasih, pembaca.
~annyeonghi gaseyo!

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan jejak pembaca. Terima kasih.