Thursday 7 May 2015

Surat buat Mei (yang terlewat)

Assalamualaikum.

Menemui Mei yang tersayang.

Maaf atas keterlewatanku menyusul dirimu dengan kiriman warkah ini.

Semoga kehadiranmu dapat menceriakan hidupku sehari-hari dalam bulan mendatang ini.

Mei....

Seperti yang engkau tahu, dalam dirimu penuh dengan tarikh-tarikh keramat. Sangat banyak. Hingga aku merasakan kadang-kadang, dirimu menjadi penyebab aku berasa kopak.

Engkau juga seolah-olah memaksa aku untuk mengingati beberapa tarikh keramat yang bakal memboloskan poket dan jiwaku.

Namun demi engkau, Mei....

Kali ini untuk kesekian kalinya aku sudah mula mahu berazam. Aku berazam untuk tidak mahu membiarkan kekopakan ini berlarutan. Ini kerana kehidupan serba GST ini benar-benar meragut kebebasanku untuk berbelanja.

Walaupun begitu, Mei tetap akan kukenang dan sanjung kerana tanpa Mei, mungkin ibuku akan lahir pada Jun. Tanpa Mei, mungkin aku tidak berpeluang untuk mengenang pemergian ibuku. Al-Fatihah ibu.

Salam hormat,
Faridah Ahjumma.

http://faridahahjumma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan jejak pembaca. Terima kasih.